Booking.com
top of page
כמה עולה מלון בסיאול דרך בוקינג? (מודעה)

עסקי השעשועים: השתלטות HYBE על מניות SM Entertainment, מי נגד מי ומה תהיינה ההשלכות על הגל הקוריאני?

עודכן: 24 בפבר׳ 2023

כתבת עומק

SM Entertainment founder Lee Soo Man and its CFO Jang Cheol Hyuk with
מייסד SM Entertainment לי סו מן (משמאל) וסמנכ"ל הכספים שלה, ג'אנג צ'ול היוק (מימין) על רקע הלוגו של החברה ושל החברות HYBE ו-KAKAO Entertainment

אם גם אתם עוקבים בהשתאות אחר מכירת מניותיה של סוכנות האמנים SM Entertainment למתחרה הגדולה שלה Hybe, תוהים איזו דרמה קוריאנית הסיפור הזה מזכיר (אולי "הבן הצעיר למשפחת צ'בול" ? Reborn Rich) ולא מבינים מה קורה - ננסה לעשות קצת סדר, להסביר את השתלשלות העניינים ואת החששות לגבי ההשפעה של המהלך על הקייפופ ועולם הבידור הקוריאני.


סיפור שיש בו הכל: משפחה, כסף, האשמות בשחיתות ומוסיקת קייפופ.

ואיך קשורה הונג קונג לסיפור?


ב-10 באוקטובר 2022 סוכנות הבידור SM Entertainment הודיעה על כוונתה לנתק את הקשרים עם המפיק הראשי והאב המייסד של החברה, לי סו-מן


ההודעה באה לאחר שמועצת המנהלים של החברה כינסה פגישה והחליטה לסיים את חוזה רישיון ההפקה עם Like Planning, חברת הפקות מוזיקליות פרטית בבעלות לי שבסיסה בסיאול, ב-31 בדצמבר, שנה אחת מוקדם מהמתוכנן.


לי סו-מן הוא זמר שהפך למפיק מוזיקלי. ב-1989 הוא הקים את SM Entertainment (אז היא נקראה SM Studio על שם ראשי התיבות של שמו), חברה שהפכה מאז לאחת מחברות הבידור הגדולות בקוריאה, ועמד מאחורי ההפקה של האמנים המובילים של SM כגון Girls' Generation, EXO, Super_Junior, NCT ו-aespa.


לי היה בעל המניות הגדול ביותר של SM, והחזיק ב-18.73% מן המניות.


עם זאת, הוא לא מילא שום תפקיד רשמי ב-SM במשך יותר מעשור, אולם לפי הדיווחים הוא הפעיל השפעה משמעותית בניהול והכשרת אמני הקייפופ של החברה.

האב המייסד של חברת SM Entertainment לי סו-מן Lee Soo-man Founder
האב המייסד של חברת SM Entertainment לי סו-מן

הוא היה מסוכסך עם ההנהלה הנוכחית של SM בשנים האחרונות סביב עסקאות החברה עם חברת הפקת המוזיקה הפרטית שלו, Like Planning:

חברת SM העבירה את ההפקה למיקור חוץ ל-Like Planning ושילמה לחברה תמלוגים של עשרות מיליארדי וון (מיליוני דולרים) מדי שנה. חברת SM שילמה 11.4 מיליארד וון (7.9 מיליון דולר) ל-Like Planning במחצית הראשונה של 2022, שמהווים 29.6% מ-38.6 מיליארד וון שהרוויחה החברה ברווחים תפעוליים במהלך אותה תקופה.


ההחלטה על הסיום המוקדם של החוזה הגיעה לאחר שמשקיעים בראשות Align Partners Capital Management, המחזיקה ב-1.1% ממניות SM, מתחו ביקורת על הקשרים המפוקפקים של שתי החברות שלפי טענתם "פוגעות בערך בעלי המניות" ודרשו מהסוכנות במשך חודשים לנתק את הקשרים עם Like Planning.


לאחר שהביקורת נמשכה, והשפיעה לרעה על מחירי המניות של הסוכנות, אמר לי בספטמבר כי בכוונתו לסיים את החוזה מוקדם מהמתוכנן.


ב-3 בפברואר, סוכנות SM Entertainment הכריזה על תוכנית עסקית חדשה בשם "SM 3.0"


המנכ"לים המשותפים של SM Lee Sung-soo ו-Tak Young-jun חשפו את התוכנית בערוץ היוטיוב של החברה כחלק מהחזון שלה "SM 3.0". בתכנית ארבע אסטרטגיות צמיחה להסתגלות לסביבה המשתנה במהירות של תעשיית המוזיקה.


כשלב ראשון בתכנית החברה החליטה על מעבר למערכת ריבוי הפקות ולייבלים השונה מהמערכת הנוכחית של המייסד לי סו-מן Lee Soo-man, בה הוא היה המפקח על כל הפרויקטים לבדו.


הקמת מרכזי הפקה ולייבלים מרובים של הסוכנות היא חלק מהמגמה של סוכנויות קייפופ להתרחב ולגדול על רקע הפופולריות העולמית של תרבות הפופ הקוריאנית. ל-Hybe המתחרה, יש כיום מספר לייבלים - BigHit Music, Pledis Entertainment ו-ADOR - בעוד שלמתחרה אחרת JYP Entertainment יש "מטה" שאחראי על כל אחד מהאמנים הכוכבים שלה.


הציפיה של הנהלת SM היא ששינוי זה יעזור להאיץ את הטיפוח של אמנים חדשים והפקת אלבומים חדשים.


תמצית האסטרטגיה השנייה שהוכרזה ביום שלישי הייתה תוכנית לייצר רווחים נוספים מעסקים משניים של קניין רוחני, כמו מרצ'נדייז, רישוי קניין רוחני, פלטפורמות קהילת מעריצים ותכני וידאו, ולא רק ממכירת אלבומים ומוזיקה דיגיטלית וקונצרטים.


בסרטון היוטיוב אמר סמנכ"ל הכספים של SM Entertainment, צ'אנג צ'ול-היוק Jang Cheol-hyuk, שהחברה תשפר את הרווחים התפעוליים שלה על ידי ניתוק כל קשר עסקי עם המייסד לי: "סיימנו חוזה ייצור עם Like Planning ב-31 בדצמבר 2022, ותשלום כל ההוצאות הנוספות הנלוות יופסק", אמר ג'אנג, והוסיף שהעלות שנחסכה מהסיום תביא לעלייה בשיעור הרווח התפעולי. "אנחנו הולכים להפעיל ישירות פרויקטים עסקיים מרכזיים ולהפסיק לתת את כל עבודת מיקור החוץ לחברה קשורה במיוחד (של המייסד לי)", הוסיף.


לצורך מימון התכנית מוכרת SM מניות לחברת Kakao

ביום שלישי 7.2 הודיעה Kakao Corp., מפעילת האפליקצייה הסלולרית KakaoTalk (הוואטספ של קוריאה), שהיא חתמה על עסקה לרכישת 9.05% ממניות SM Entertainment תמורת 217.2 מיליארד וון, ובכך הפכה לבעלת המניות השנייה בגודלה.


למרות ש-SM Entertainment טענה שהעסקה נועדה לגוון את תיק העסקים שלה, לי הגיש בקשה לצו מניעה לעצור את העסקה.


לי סו-מן לא נשאר חייב:

סוכנות הבידור הקוריאנית HYBE, המייצגת את להקת BTS, אמרה ביום שישי 10.2.2023 כי תרכוש 14.8% ממניות סוכנות ה-K-pop המתחרה שלה SM Entertainment ממייסדה לי סו-מן, ובכך תהפוך לבעלת המניות הגדולה ביותר שלה.


חברת HYBE, המייצגת אמני קייפופ עולמיים כגון:BTS, Seventeen, Tomorrow X Together, Enhypen, NewJeans ו-Le Sserafim אמרה כי היא הסכימה לרכוש את המניות ממייסד SM Entertainment לי סו-מן תמורת 422.8 מיליארד וון (335.8 מיליון דולר) וכי העסקה תיחתם ב-6 במרץ.


חברת HYBE החליטה גם להציע הצעת רכש לבעלי מניות המיעוט של SM, וכך לרכוש 25% נוספים מן המניות, מה שיביא את חלקה הכולל ב-SM Entertainment ל-40%.


חברת SM Entertainment פרסמה הצהרה כדי להביע התנגדות לעסקה של לי עם Hybe. "יש ניסיונות למכור את המניות (של החברה) ולרכוש אותם, מה שמזניח את מאמצי העבר ואת ערכיה של SM שאמנים החזיקו בהם יחדיו", אמרו המנכ"לים המשותפים לי סונג-סו, טאק יאנג-ג'ון ובכירים נוספים בהצהרה.


ב-16.2 וב-17.2 פרסם המנכ"ל המשותף של SM Entertainment, כריס לי, הידוע גם כלי סונג-סו Lee Sung-soo, הצהרות בערוץ יוטיוב הפרטי שלו בו הטיח האשמות שונות נגד דודו, מייסד SM , לי סון מן Lee Soo Man: החל מ"חמדנות" וכלה בהעלמת מס בחו"ל.

המנכ"ל המשותף של SM Entertainment, כריס לי, הידוע גם כלי סונג-סו Lee Sung-soo
המנכ"ל המשותף של SM Entertainment, כריס לי, הידוע גם כלי סונג-סו Lee Sung-soo

(רוב הציטוטים להלן הם מהסרטון השני).

בסרטונים, מנכ"ל SM Entertainment כריס לי האשים את לי סו-מן בכך שדחף את SM לעשות הסדרים מפוקפקים עם חברה חברת ההפקה CT Planning (CTP) Limited שהקים בהונג קונג במטרה להימנע ממסים בדרום קוריאה.


כמו כן האשים את לי סון מן בדרישת דרישות שונות מהלייבל שמטרתן היתה לבסס את הרווח האישי שלו ואת שליטתו באמנים.


הוא טען שלי סו-מן הורה על הכנסת מסרים סביבתיים למילות שירי אמני SM, כולל זו של קבוצת הבנות aespa. חברות הלהקה לא היו מרוצות מהמסרים שלכאורה הוכנסו למוזיקה שלהם, שלא תאמו את הרעיון הקשור לעולם ה-metaverse שלהם. הדבר הגיע עד כדי דמעות של בנות הלהקה. כריס לי אמר שהנהלת SM החליטה לבטל את הפרויקט, ודחתה את יציאת אלבום הקאמבק של Aespa, שהיה אמור לצאת ב-20 בפברואר.


להקת aespa
להקת aespa

בנוסף טען שהאינטרס של לי סו-מן ביוזמות ESG (ממשל סביבתי, חברתי ותאגידי) נבעו מעסקאות נדל"ן אישיות ותוכניות להקמת קזינו שבו אנשים יכלו לעשן מריחואנה.


הוא קרא לדודו (מנישואין), מייסד SM Entertainment לי סון מן, וביקש שיתחנן לסליחה לאחר שמכר את רוב המניות שלו ל-HYBE Labels ולאחר שהודיע ​​שהוא תובע את SM.

מנכ"ל המשותף של SM Entertainment, כריס לי, הידוע גם כלי סונג-סו Lee Sung-soo
מנכ"ל המשותף של SM Entertainment, כריס לי, הידוע גם כלי סונג-סו Lee Sung-soo

"מוֹרי.

בבקשה הפסק עכשיו.

בבקשה עכשיו, כרע ברך מול כולם ובקש את סליחתם, יחד איתי.

אני מקווה שאתה יודע שזו הדרך היחידה שבה אני, כתלמיד שלך, יכול להציל אותך מגיא צלמוות. עכשיו, צא מהמקום הזה, ברח מהמון הסריסים, עבור דרך הקוואנגיה* שלך, וחזור שוב למשפחתך.

ומה שתמיד הטפת לו, "היו צנועים, היו אדיבים, היו האהבה", אני אתפלל יחד שתוכל להגשים זאת במשך שארית חייך."


- לי סונג סו


*קוואנגיה: Kwangya -광야 - מילה בקוריאנית שמשמעותה מדבר, מחוזות הפרא.

המילה מתייחסת לעולם של SM: המונח הוצג לראשונה בסרטון הטיזר של להקת הבנים NCT שכותרתו "NCT 2020: העבר והעתיד - אתר".

הסרטון מגדיר באופן מופשט את קוואנגיה כ"גל" ש"ממשיך להתרחב ללא גבול […] מעבר ליקום האינסופי" ואין לו צורה, כללים או גבול. "זה גם מדיום בלתי מוגבל ויכול לחבר מימד למימד, אנשים בתוך אנשים." (koreajoongangdaily, aespa.fandom.com)


לי סונג סו סיכם את דבריו בהבטיחו: "בתום אסיפת בעלי המניות הרגילה בחודש מרץ אתפטר מתפקידי המנכ"ל והדירקטור הרשום ואשמש כעובד בחברה. אם כל חברי הדירקטוריון. יאפשרו לי, אחזור לעבודה העיקרית שלי במחלקת המוזיקה, ואעבוד קשה עבור SM שוב".



לי סו-מן הגיב על הדברים הקשים של אחיינו לרשת JTBC: "ראיתי את האחיין של אשתי המנוחה גדל מאז שהיה בן ארבע. הוא איתי מאז שנכנס ל-SM Entertainment בגיל 19, עובד על ניהול מעריצים. הוא אחיין חביב שגדל במשפחה עם אביו הכומר. ליבי כואב."


בכתבה מ-17.2.2023, גוף התקשורת "Dispatch" פירסם את הטענה כי לי סו מאן הרוויח יותר מ-570 מיליון דולר באמצעות מעילה וחוזים מניפולטיביים ב-23 השנים האחרונות, בעוד שמנהלי SM צפו ולא עשו דבר.


לפי Dispatch בינואר 2003, לי סו מאן היה רשום כפושע מבוקש באינטרפול.

במאי של אותה שנה, לי סו מאן נשפט ונמצא אשם במעילה, וקיבל פסק דין של שנתיים מאסר, שנדחה לתקופת מבחן של 3 שנים.


במהלך המשפט, בית המשפט הגיע למסקנה, "לי סו מאן ביצע מעילה של 1.15 מיליארד וון מכספי החברה שלו והשתמש בהם לרכישת מניות. ללא ראיות להון אמיתי כלשהו, ​​לי סו מאן השתמש בהון מזויף לרכישת מניות והעמיד פנים כאילו הון החברה גדל. בשל חומרת הפשע הזה, הנאשם צריך לעמוד בפני עונש".

הנציג המשפטי של לי סו מאן ניסה להגן על המפיק בטענה שההחלטה להשקיע כספי החברה במניות חדשות הוסכמה על ידי הדירקטוריון, וכי לי סו מאן החזיר ישירות את הכספים שנשאלו.


עם זאת, בראיון ל-'Dispatch' ב-17 בפברואר KST, מנהל לשעבר של SM Entertainment אישר, "הוא השתמש בהון מזויף כדי לשלם עבור מניות כדי שהחברה תוכל לצאת להנפקה. לא היתה הסכמה מהדירקטוריון כי לא התקיימה ישיבת דירקטוריון לדון בעניין זה. רישום פיקטיבי של פרוטוקול הישיבה נערך לאחר מכן כנוהל על ידי הצוות המשפטי. לי סו מן עמד מאחורי הכל. הוא החזיר את הכספים שלקח רק לאחר שהחלה חקירת המשטרה".


ב-17.2 'מועצת עובדי SM', המורכבת מ-208 אנשי צוות המועסקים כיום ב-SM Entertainment, פרסמה הודעת תמיכה בהנהלה הנוכחית.


'מועצת עובדי SM' שלחה אימייל לכל העובדים עם הצהרה שכותרתה, "הפסיקו את המיזוג והרכישה העוינת של HYBE שמתייצב לצידו של לי סו מן שאינו שומר חוק והמתחמק ממס."


בהצהרה שפורסמה באמצעות הדוא"ל נכתב: "מכיוון שהמפיק לשעבר לי סו מאן היה בסכנה להיחשף בשל מעשיו הבלתי חוקיים והעלמת מס, הוא מכר את המניות שלו למתחרה שהוא נהג להשמיץ, ו ברח."

"...אנו מצהירים שלא ניתן להכפיף את תרבות SM Culture לקפיטליזם של HYBE. אנו תומכים ומעודדים באופן פעיל את המנכ"לים המשותפים לי סונג סו וטאק יאנג ג'ון ואת תוכנית הייצור מרובת האפיקים SM 3.0.

אנו דורשים הגנה טובה יותר כך שהמעריצים והאמנים שלנו לא יפגעו".


בנוסף לסרטון המנכ"ל, ב-20.2.2023 פרסם גם ג'אנג צ'אול היוק, סמנכ"ל הכספים שלSM Entertainment, סרטון יוטיוב שבו הוא תקף את הצעת הרכש של HYBE, בטענה שזוהי השתלטות עויינת שתוביל למונופול שלה על תעשיית הקייפופ.


בסרטון היוטיוב של כרבע שעה, הוא הסביר בפירוט מדוע הנהלת SM Entertainment מתנגדת להשתלטות על ידי HYBE - וציין במיוחד כי הוא מאמין שאמני HYBE יקבלו עדיפות על פני אמני SM Entertainment אם החברות יהיו משולבות.

SM Entertainment CFO Jang Cheol hyuk מנהל הכספים של SME ג'אנג צ'ול היוק
SM Entertainment CFO Jang Cheol hyuk מנהל הכספים של SME ג'אנג צ'ול היוק

הנימוק מסתכם בעיקרו בכך שההשתלטות של HYBE המייצגת חזרה לעבר של לי סו מאן באמצעות שליטה בדירקטוריון עם אנשיו, שהיתרונות של המיזוג הם עבור בעלי מניות HYBE לא לבעלי מניות SM Entertainment (SME) או קייפופ בכלל, אמני SME יסבלו מחוסר ודאות וחוסר עדיפות (לעומת אמני HYBE), תוך שהוא מציין שהמיזוג יהיה אנטי-תחרותי באופיו ורע לקייפופ, כי HYBE התחמקה מבדיקת FTC (נציבות הסחר ההוגן) וכך הערך של חברת SME יירד, וכן שעובדי החברה מתנגדים לעסקה.


"הישות המשולבת תיצור מונופול על ידי נטילת 66% מסך ההכנסות בשוק [המוזיקה הקוריאנית]".

הוא הוסיף כי נכון לרבעון השלישי של 2022, הרווחים המשולבים של שתי החברות שנבעו משני האלבומים והמוזיקה הדיגיטלית "מהווים 70% מהשוק [המקומי]". ג'אנג צ'ול היוק מ-SM אמר: "הרבה אינדיקטורים של נתח שוק מרמזים שהרכישה של HYBE של SM תערער את התחרות ההוגנת, מה שמראה בבירור שהרכישה הזו אינה הוגנת".

"המונופול שנוצר כתוצאה מהרכישה העוינת של HYBE של SM יגרום לבעיות שונות וישירות יותר, כולל ירידה במגוון האמנים, המוזיקה והקונצרטים".


במקום אחר בסרטון, ג'אנג צ'ול היוק טען שהצעת הרכש של HYBE לרכוש כ-40% ממניות SM Entertainment היא "ברור ניסיון השתלטות עוין שלא נועץ עם ההנהלה והדירקטוריון הנוכחיים".

הוא הוסיף: "באמצעות הניסיון להשתלטות עוינת, נראה כי HYBE מתכננת להפעיל את בקרת ההנהלה על ידי שליטה בדירקטוריון".


הוא הוסיף כי "HYBE ניצלה את מעמדה בשוק הקייפופ כדי להכפיל כמעט את מחירי הכרטיסים לקונצרטים כפי שדווח בחדשות כמה פעמים לאחרונה".

ג'אנג צ'ול היוק המשיך: "HYBE מעלה לא רק את מחירי הכרטיסים לקונצרטים שלה אלא גם את אלו של אמני הלייבלים שרכשה, מה שממחיש את ההשפעה שתהיה למונופול על התעשייה. האיחוד של SM ו-HYBE יאיץ את עליות מחירי הכרטיסים, ויוסיף עומס על מעריצים שאוהבים ותומכים באמני קייפופ ו-קייפופ.


העלאת מחיר הכרטיסים לקונצרטים היא רק דוגמה אחת: "המונופול שנוצר כתוצאה מהרכישה העוינת של HYBE של SM יגרום לבעיות מגוונות וישירות יותר, כולל ירידה במגוון האמנים, המוזיקה והקונצרטים".



ב- 21.2.23 איגוד ניהול הבידור של קוריאה גינה את הנהלת ה-SM הנוכחית וקרא לה לא לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ


בהודעה רשמית לעיתונות מסר האיגוד: "אנו מבקשים מההנהלה הנוכחית של SM להפסיק את הגילויים המכוערים שהורסים את הגל הקוריאני". ההתאחדות המשיכה, "אנו לא יכולים שלא להסתכל על המצב הנוכחי שבו ההנהלה הנוכחית, שתפסה זכויות ניהול, דוחפת אותה לקרב בוץ והורסת את הגל הקוריאני בן לילה בנפש אומללה ומסוכסכת".


לסיום נכתב: "כפי שחשף HYBE, אם מבנה השליטה שגוי, אתה יכול לחסום אותו או לשנות אותו באופן פנימי. אם יש ספק לגבי ההנהלה, אתה יכול לבדוק זאת באופן פנימי ולפתור זאת לפי הנוהל. אם הם (הנהלת SM הנוכחית) ממשיכים לשבש את האקוסיסטם של השוק הפיננסי ותעשיית הבידור התרבותית ולהמשיך להפיץ את תאוות הבצע השפלה שלהם, העמותה לעולם לא תעמוד מנגד".


חברת HYBE אמרה ביום שלישי ה-21.2 כי התוכנית שלה לרכוש את חברת הקייפופ המתחרה SM Entertainment אינה חלק מאסטרטגיית מיזוג ורכישה עוינת והיא יכולה לסייע לאמני SM לחדור לשווקים הבינלאומי ובפרט לאמריקאי אם התוכנית תתממש.

"אנחנו לא חושבים שרכישת מניות SM על ידי החברה היא מיזוג ורכישה עוינות", אמר מנכ"ל Hybe, פאק ג'י-וון Park Ji-won, בשיחת ועידה על ביצועי החברה.

ל-HYBE גם אין כוונה להיות עוינת להנהלת ה-SM הנוכחית, הוא הדגיש.

הוא טען כי המיזוג ייצור סינרגיה גדולה בתעשייה: "Hybe יכולה לעזור לאמני SM להתקדם לשוק צפון אמריקה באמצעות ההישגים הגדולים של BTS בשוק, והרשת והידע של Ithaca Holdings" (המפיק המוסיקלי המפורסם סקוטר בראון הצטרף למועצת המנהלים של Hybe באפריל 2021 לאחר שחברת ההשקעות שלו, Ithaca Holdings, התמזגה עם Hybe). "התשתית המכריעה של SM בדרום מזרח אסיה ובסין יכולה לעזור גם לאמני Hybe להיכנס לשווקים אלה".


פאק התייחסה גם לתוכנית העסקית של SM שהוכרזה לאחרונה ובמרכזה הקמת מערכת ריבוי הפקות ותוויות, ושימוש בזכויות הקניין הרוחני של האמנים שלה גם למוצרים שאינם מוזיקה, כגון סחורה ומשחקים. לדבריו, מכיוון ששתי האסטרטגיות נוקטות זה מכבר על ידי Hybe, היא יכולה לעזור ל-SM לבצע אותן באמצעות המשאבים והידע שלה כאשר הרכישה תתבצע.


ביום רביעי 22.2.23 הצהירה HYBE כי היא כי היא שילמה עבור רכישת 14.8% ממניות SM Entertainment מוקדם מהמתוכנן וכעת היא בעלת המניות הגדולה ביותר שלה.

באנג שי-היוק Bang Si-hyuk, מייסד ויו"ר Hybe
באנג שי-היוק Bang Si-hyuk, מייסד ויו"ר Hybe

ככל הנראה, ההסדר המוקדם של העסקה נועד לסיים ביציבות את תהליך הרכישה והפיכתה של HYBE לבעל המניות הגדול ביותר של SM Entertainment מוקדם ככל האפשר לקראת פגישה של בעלי המניות של SM בחודש הבא.


מניותיו הנותרות של לי ב-SM יועברו אף הן ל-Hybe במהלך השנה הנוכחית, שכן העסקה כללה אופציית מכר המעניקה ללי את הזכות למכור את יתרת המניות במחיר מסוים תוך חודש מהמועד שבו אושר איחוד העסקים או מהיום בו העסקה תיחתם.


ב-22.2 חברת הפקת מוזיקה מהונג קונג, בבעלותו של מייסד SM Entertainment לי סו-מן Lee Soo-man, הכחישה את החשדות שהוא עסק בהימנעות ממס בחו"ל באמצעות החברה.


"חברת CT Planning ולי סו-מן שמרו בקפדנות על החוקים של מדינות מקומיות וקשורות מאז הקמת החברה ושילמו את כל המסים, בניגוד להאשמת השווא של אנשים מסויימים", קים האן-קו, מנכ"ל החברה בהונג קונג. , אמר בהצהרה.


הוא אף איים לנקוט בצעדים משפטיים נגד כל מי שהפיץ את ההאשמה ברשת.



מקורות:

Yonhap, Allkpop, NME, Koreaboo, nextshark, bandwagon.asia, asianjunkie, musicbusinessworldwide, Dispatch, Daum, Yahoo!news, koreajoongangdaily, aespa.fandom.com






0 תגובות

Комментарии


מודעות

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.

אין פה מוצרים כרגע.